background

12 Mart 2013 Salı

Uzak Doğu Motifli Ahşap Kutu

Yıllar içinde öyle çok MDF, cam ve galvaniz obje boyamışım ki ben bile hayret ediyorum. Aileye ve yakın dostlarıma hediye ettiklerimin dışında evde hatırı sayılır sayıda obje var.


Bu kutuyu boyayalı en az 8 sene oluyor ve hala aynı keyifle kullanıyorum. Azimle biriktirilmiş anahtarlık koleksiyonum, bavul kilitleri ve isimlikler çekmeceden taşınca kapaklı bir kutu yapmak farz olmuştu. O sıralar uzaktan bir akrabamın evinde bir aile yemeği düzenlenmişti ve ilk defa evlerine gitmiştim. O zamana kadar ata yadigarları ile modernin, Türk motifleri ile uzak doğu motiflerinin böylesine ince bir zevkle harmanlandığı bir salon görmemiştim. Dar ama yüksek bir büfeleri vardı, iki kapılı, Endonezya'dan aldıklarını söylemişti ev sahibesi... Keşke resmi olsaydı da gösterebilseydim. Kapakların üzerinde yuvarlak metal bir kilit vardı. Ondan esinlenerek satın aldığım uzak doğu resim sanatı kitabındaki yuvarlak çerçeveli resimlerden 3'ünü kullanarak bu kutuyu yaptım. İşte şöyle:

  1. Kutunun içini, dışını ve kapağını su bazlı siyah boya ile birkaç kat boyadım,
  2. Alt parçasının üzerine altın varak yapıştırıcısını sürdüm, kuruyana kadar bekledim ve parçalar halinde varak yapıştırdım, yani tamamiyle varak kaplamadım.
  3. Renkli fotokopi çektirdiğim resimleri kapağın içine, dışına ve kutunun tabanına dekopaj tekniği ile yapıştırıp üzerine yapıştırıcıdan (Royal Coat) birkaç kat sürdüm.
  4. Resimlerin üzerine çatlatma tekniği uyguladım.
  5. Tüm resimlerin ve kutunun kenarlarına yağlı boya eskitme yaptım.
  6. Kutunun üst kapağının kenarına metal köşelikler aldım ve siyaha boyadım.
  7. Üst kapak hariç her tarafını 3 kat su bazlı vernikle vernikledim. 
  8. Üst kapağın içine yüz kat vernik döküldü.
Her aşamasının iyice kuruması gerektiği düşünülünce neredeyse 3 hafta sürdü. Biraz sabır...

2 yorum:

  1. Merhaba çok beğendim uzakdoğu kutunuzu. Çok güzel yapmışsınız. Elinize sağlık. Üzerindeki kuşlu dallı motifli resmi de çok beğendim. Acaba mail adresi yazsam bana o resmi atar mısınız? Ben de dolaba uygulayacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pınar hanım, kayınvalidem resim sanatı ile ilgileniyor ve hem çiçekli hem kuşlu motiflerini Japonya'da yaşayan kızkardeşinin gönderdiği Japon ressamların çalışmalarından örnekler sunan minicik bir kitaptan almıştım. Malesef kitabı o da bir arkadaşına vermiş. Benzer çalışmaları bulabileceğinizi düşünüyorum. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...