background

5 Eylül 2013 Perşembe

Mutfak Tadilatı 50-60. gün

İşte yeni mutfağım... Tam istediğim gibi oldu, hatta dün ilk kez kahvaltı yaptık yeni ada tezgah masamızda :) Hemen neler yapıldığını kısaca özetleyeyim. Tezgah(lar) ve alttan tezgaha yapıştırmış eviye dolapların üzerine yerleştirildi. Ankastre bulaşık makinası, ankastre fırın ve ocak monte edildi. Davlumbazın arkasına ve aynı seramiğin devamı olarak tezgah süpürgeliğinin üzerine seramik döşendi. Armatür, çöp öğütücü ve su arıtma cihazı monte edildi. Raflar ve altındaki aydınlatmalar takıldı. Davlumbaz takıldı. Baştan aşağıya detaylı temizlik ve ardından dolaplar ve raflar yerleştirildi.

Ve işte önceki ve sonraki halleriyle mutfağım. 

 

 
Önceden sadece ankastre fırın ve buzdolabının durduğu duvarda şimdi yeni pencere ve önünde eviye, eviyenin yanında bulaşık makinası, köşede ise ankastre fırın dolabı duruyor.


 

 
Önceden sadece yemek kitaplarının durduğu kitaplığın yerinde artık buzdolabım ve tezgah altı şişelik, yanında ada tezgah duruyor.

 

Önceden kapının hemen yanında duran ocak, mutfağın merkezine alındı ve yanlarına alttan led aydınlatmalı raflar yapıldı. Buzdolabının yanında duran tezgah hem masa hem de altında yanyana iki dolap var.
 
Şöyle bir baktım da değişmeyen iki şey var koca mutfakta: onlar da buzdolabım ve ankastre fırınım :)

Tek bir firma veya marka ile çalışmadım çünkü normalin dışında bir mutfak istedim. Tarz olarak ne derseniz biraz modern biraz country derim.  
 Kolay bir iş değilmiş gerçekten, hele evde yaşarken. Bu süreçte tüm yüreklerini ve emeklerini ortaya koyan insanlar olmasa böylesine sıradışı bir mutfağı yapmam mümkün olmazdı. Aşağıda kısaca özetlemeye çalıştım ekip elemanlarını. Hepsine ayrı ayrı teşekkür borçluyum.

  1. Mutfak dolapları: Firma: İntema, Model: Montana 
  2. Tezgah: Firma: Ledra Tezgah Sistemleri (Anse MDM) (Serdar bey ve tecrübeli ekibi sayesinde tezgahım tam ölçüsüne göre, problemsiz ve zamanında teslim edildi.)
  3. Raflar, aydınlatma elemanları, kulplar, armatür, bar sandalyeleri ve minderleri: İkea 
  4. Yer seramiği ve parke: Firma: Kale Parke: Haro (Keklikoğlu Restore)
  5. Davlumbaz: Firma: Elica, Model: Galaxy (Keklikoğlu Restore) 
  6. Duvar seramiği: Firma: Ege Seramik (30*60) Diana Bej
  7. Duvar rengi: Firma: Dyo, Renk: Alaçatı
  8. Tüm Tadilat işleri: Erol ve Naim ustalarım :)


Turan Güneş Bulvarı üzerindeki İntema mağazasındaki Merve hanım ile birlikte yarattık bu mutfağı. Sabrı ve güler yüzü hiç eksik olmadı tüm süreç boyunca. Proaktif yaklaşımı sayesinde bir çok sorunu önceden çözdük.


Keklikoğlu Restore'de çalışan Yasemin, Burcu ve İknur hanım, tüm bilgi, zevk, beceri ve tecrübelerini mutfağıma yansıttılar. Tadilat yaptırmadan önce mutlaka uğranması gereken adreslerden biri.   



İşin püf noktalarını da bir sonraki yazımda yazacağım. Evim Şahane ekibinin 3 günde nasıl mutfak yaptığını keşfettim :)

7 yorum:

  1. AHU HANIM MUTFAĞINIZ SÜPER OLMUŞ. HER DETAYI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ ÇOK BELLİ.SİZİNLE BU PROJEDE ÇALIŞMAK ÇOK KEYİFLİYDİ.POZİTİFLİĞİNİZ, HER KONUDAKİ ANLAYIŞINIZ VE MEMNUNİYETİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.MUTLULUKLA YENİ MUTFAĞINIZI KULLANMANIZ DİLEĞİYLE.RESTORE AİLESİ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en çok işbirliğiniz için teşekkür ederim. Tüm süreç boyunca hem sizin hem Merve hanımın güler yüzü ve yaratıcılığı hiç eksik olmadı. Ekip çalışmasının gücünü bir kez daha anladım. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Ahu hanım mutfağınızı çok beğendim gerçekten çok güzel detaylandırmışsınız, ben evye,evye armatürü, ankastre ocak seçiminizi merak ettim nelere dikkat ettiniz hangi marka ve modelleri seçtiniz acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Elif hanım, eviye'yi Çimstone tezgahı aldığım yerden aldım, yanılmıyorsam Teka, 2 gözlü ve alttan yapıştırmalı, alttan yapıştırmalı seçmemin sebebi tezgah üstünü daha rahat temizleyebilmek, iki gözlü olmasının sebebi ise birinde bulaşıkları yıkamak diğerine hem bulaşık tepsisini yerleştirmek hem de çöp öğütücüsünü takabilmek (tezgah üstünde elde yıkanmış bulaşıkların güzel bir görüntü oluşturmuyor bence), armatür ise Ikea'dan musluk başı uzayabilen bir model, eviyenin her iki gözüne de dönebiliyor, ankastre ocak ise Siemens'in doğalgazlı inox 5 gözlü modeli (en büyük göz solda olanlardan). Önce tüm modellerin cam yüzeyli modellere bakmıştım ancak cam yüzeylilerin inox olanlara kıyasla daha çok ısındığından dolayısıyla duvardan en az 5cm uzaklık kalacak şekilde monte edilmesi gerektirdiğini öğrendim, tezgahım ne yaparsam yapayım o kadar derin olamayacaktı. Ocağın 5. gözün ortada değil de sol tarafta olanını seçerken elime bir büyük tava bir de düdüklü tencere aldım, ikisini aynı anda ocağın üstüne ancak bu tasarımda yerleştirebildim. Ortada olan modelde ne yaptıysam sığmadı. Beğendiğinize çok sevindim mutfağımı, keyifle kullanıyorum. Sevgilerimle...

      Sil
    2. Eviyenin markasını yanlış yazmışım, Franke olacaktı.

      Sil
  3. Mutfaginiz cok guzel olmus ^_^
    Merak ettigim davlumbazin yerini degistirmissiniz ve uzerinde dolap da yok. Borularini duvarin icine monte ettiler sanirim? Bir sıkıntı oluşturmuyormuymuş? Ustalar bacadan uzaklaştıkça çekiş gücünde azalma olduğundan dolayi da tavsiye etmiyorlar. Boyle bir problem ile karsilastiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum mutfağımı beğendiğinize. Dediğiniz doğru bacadan uzaklaştıkça çekiş gücünde azalma oluyormuş, ya dışarıdan boru gözükecekti, ya boruyu maliyetine katlanıp duvara gömdürecektim ya da filtreli olacaktı. Davlumbazım filtreli yani bacaya bağlı değil, ayda 1 kez düzenli olarak temizliyorum, bir problem yaşamadım. Sevgilerimle...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...