background

1 Nisan 2013 Pazartesi

Elektrik Panosu Kapağı


Hepimizin evinde metal kapaklı elektrik panoları vardır. Oldum olası üzerini bir şekilde kapatmak/örtmek istemişimdir. Bu görünüşü tersine çevirmek  mümkün aslında. Karşılıklı iki kenarından 3'er cm genişliğinde kulakçık gibi parçaları olan MDF bir çerçeve ve ona bağlı bir kapak düşünün. MDF kapağı boyayıp, üzerine kuzusuyla beraber bir köylü kızı yerleştirince, o çirkin pano gitti, hem evimizi hem de girişte duran küçük kış bahçesindeki sardunyaları ve sarmaşıkları bekleyen sevimli bir bekçi geldi.



Resimdeki kapak ölçüye göre özel sipariş yapıldı mecburen. Her pano aynı boyutta değil sanırım. Ustanıza ölçü verirken panonun dış çerçevesinden 1 cm kadar geniş olacak şekilde bir çerçeve tasarlamanızı ve aşağıdaki resimdeki gibi kapağın içinden bir kilit sistemi yapmanızı tavsiye ederim. 

Yapımı şöyle:
  1. MDF kapağın kenarlarını ve tüm yüzeylerini güzelce zımparaladım.
  2. Ardından yeşil renkli su bazlı boya ile kapağın içi de dahil heryerini 3 kat boyadım.
  3. Yeşilin üzerine sarı ve beyaz renkli su bazlı boya ile doku çalışması yaptım.
  4. Üzerine yapıştırılacak resimden, kutunun boyutuna göre 1 adet renkli fotokopi çekildi. 
  5. Boyut verebilmek için 1 cm kalınlığında kavak plakadan şablonu kesildi.
  6. Fotokopiyi, bu şablonun üzerine Royal Coat ile yapıştırdım.
  7. Duanın yazılacağı plaka kavak ağacından kesildi.
  8. Bu plakayı önce vanilya rengine boyadım, ardından yağlı boya eskitme yaptım.
  9. Dua yazıldı.
  10. Boyası kuruyan kapağın üzerine hem duayı hem köylü kızını ahşap yapıştırıcısı ile sabitledim.
  11. Üzerini sprey vernikle 3 kat vernikledim.
  12. Duvara monte edildi.

Evimin girişini kuzusuyla bu güzel kız bekliyor artık. Kim korkar hain kurttan?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...