background

24 Nisan 2013 Çarşamba

Anneler Günü Hediyesi



Anneler günü yaklaşıyor :) Bu sene 12 Mayıs'ta kutlayacağız bu güzel günü. Farklı ve özel bir hediye vermek istedim bu sene anneme. Pembe-beyaz yatak odası için romantik bir çerçeve yaptım. 


Kanaviçe Motif Serisi 1 - Bahçe ve Çiçekler kitabından daha önce birkaç işleme yapmıştım. Sayfa 64 ve 65'deki pembe gül motifleri geldi aklıma birden. İki hafta içinde sadece akşamları birkaç saat ayırarak tamamladım projeyi. Malzemeler ve yapılışı ise şöyle:



Malzemeler:
1. 15*21 cm beyaz 14 ct Aida etamin kumaşı 
2. 6*5 cm beyaz "Perforated Paper" (delikli etamin kağıdı)
3. MDF çerçeve (iç kısım boyutu 13,5*20 cm) 
4. Beyaz su bazlı boya, 2.5cm'lik fırça
5. Mat sprey vernik (Cadence)
6. İğne, iplik (DMC), makas
7. Sıfır numara zımpara kağıdı 

Yapılışı:
1. Çerçevenin iç kısmının şablonunu çıkardım. Motifleri düzgün bir şekilde yerleştirebilmek için şablonu kumaşın üzerine iplikle işaretledim.



2. Kumaşa çarpıları işlerken 2 kat, bordür/çizgileri işlerken 1 kat iplik kullandım.
















3. Aynı tasarımdan 65. sayfadaki gül motifini 2 kat iplik kullanarak "perforated paper" üzerine işledim.



4. MDF çerçeveyi her kat kuruduktan sonra fırça izi kalmaması için zımparalayarak 4 kat beyaz su bazlı boya ile boyadım. 
5. Son kat zımpara sırasında  kenarlarına zımpara ile eskitme tekniğini uyguladım. 
6. Mat sprey cila ile hem arkasını hem ön tarafını 3 kat cilaladım. 
7. Çerçeve arkalığını beyaz kumaş ile 2 kat kapladım.
8. Son olarak da işlediğim kumaşı çerçeveye pot yapmayacak şekilde arkasında 2 kat beyaz kumaş kaplı yüzünün üzerine yerleştirdim, arkasından ve yanlarından sabitledim.



İyi de annem de takip ediyor bloğumu, ne olacak şimdi? 

Biraz erken olacak ama "Annecim, seni çoooook seviyorum, anneler günün kutlu olsun, güzel yüzün hep gülsün!" 

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...