background

27 Mayıs 2013 Pazartesi

Ahşap Dümen




Çok beğenerek ham halde satın aldığım ve birkaç dokunuşla havası değişen bu iki küçük dümen, dekorasyonunda denizcilik ve kaptanlık temaları kullanılan bir evin duvarını süslüyor. 

Kullandığım dekopaj kağıtlarının üzerinde denizi seyreden köpişler var, o kadar sevimliler ki yakından baktığınızda gülümsüyorlar sanki. Diğerinde ise plaj şemsiyesinin altında rengarenk yelkenlileri seyreden bir kedicik var. Bu satırları yazarken bile iç çekiyorum, yaşasın tatil sezonu yaklaşıyor :)) 



Malzemeler:
  1. Çapı 12cm ve 18cm'lik 2 adet ham dümen obje
  2. Dekopaj kağıdı
  3. Su bazlı lacivert ve beyaz boya
  4. Fırça ve Royal Coat yapıştırıcı
  5. Sürülebilen su bazlı vernik 
Uygulanan teknik: Boya eskitme

Yapılışı:
  1. Her iki dümenin her tarafını 2 kat lacivert renge boyadım,
  2. Fırçamın sadece uç kısmını beyaz renkli su bazlı boyaya batırıp fazlasını da aldıktan sonra, dümenlerin tutacak kısımlarına ve dış halkasına eskitme tekniğini uyguladım,
  3. Su bazlı vernik ile 2 kat vernikledim,
  4. Dekopaj kağıdını dümenlerin iç ölçülerine göre kestim ve  Royal Coat ile yapıştırdım. Alt kısmında kabarcık kalmasın diye bir bezle içten dışa doğru iyice bastırarak yapıştırdım,
  5. Dekopaj kağıdının üzerine 2 kat Royal Coat sürdüm.

Dümenler tek parça halinde olduğu için önce dış halkayı ve saplarını boyamak, eskitmesini yapmak ve sürülebilir vernik ile verniklemek durumunda kaldım. Aksi halde dekopaj kağıdının üzerini boya ve vernik sıçratabilirdim (başıma gelmedi değil). 

Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...