background

12 Mayıs 2013 Pazar

Kağnı ve Galvaniz Süt Güğümü


Severek kullanacağınız eşyaların nerede ne zaman karşınıza çıkacağı gerçekten belli olmuyor. El yapımı ahşap arabalar, motorsikletler bundan 10 sene önce de modaydı hala çok moda. Ahşaptan yapılmış objelere ilgi duymaya başlamamla bu ahşap kağnının Batman'da bir pasajda hediyelik eşya satan küçücük bir dükkanının en ücra köşesinde karşıma çıkması aynı döneme denk geliyor. 


Fotoğrafta gördüğünüz kağnı 40cm uzunluğunda ve 15cm yüksekliğinde. Aldığımda rengi koyu kahve idi ve üst kısmında görünen kancalara da kalın siyah ipler sarılı idi. Uzun yıllar koyu kahve haliyle kullandım ve sonunda sıkıldım. Rengini değiştirip içine de bir süt güğümü yerleştirmek istedim. İşte şöyle yaptım:

Malzemeler:
  1. 2 kutu beyaz sprey boya
  2. Mat sprey vernik ve sürülebilir parlak vernik
  3. Galvaniz güğüm
  4. Kapatıcı (primer) boya
  5. Beyaz ve siyah renkli su bazlı boya
  6. Makas ve fırça
  7. Çalı çırpı     
  Yapılışı:
1. Öncelikle ipleri kestim ve bağlı yerlerinden söktüm,
2. Kağnının her tarafını eski rengi kapanana kadar beyaz sprey  boya ile boyadım. Boyası kuruduktan sonra 3 kat sprey vernikle vernikledim.
3. Galvaniz güğümün üzerine kapatıcı (primer) boya sürdüm ve tam kuruyana kadar bekledim.
4. Primer boyanın üzerine 3 kat su bazlı beyaz boya sürdüm,
5. Galvaniz güğümün üzerine kutu sütlerin üzerindeki desene benzer desenler çizdim ve içlerini siyah renge boyadım. Sürülebilir parlak vernikle 1 kat vernikledim,
5. Bahçeden topladığım çalı çırpıyı da kağnının kenarlarına bağladım,
6. Güğümü kağnının üzerine yerleştirdim.

Sevilen şeylerin modasının geçmeyeceğini düşünüyorum. Elden çıkarmadan önce bir de rengini değiştirerek kullanmayı deneyin, kim bilir belki o şekilde hoşunuza gider. Denemeye değer :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...