background

16 Nisan 2014 Çarşamba

1 günde Gaziantep!

Eşimin görevi dolayısıyla bu haftasonu Antep'teydik. Bir tam günde neler yaptık neler. Sabah kahvaltıdan sonra Zeugma müzesine gittik, hayran olmamak elde değil, mozaik sanatının 500 yıllık hikayesiyle dopdolu bir müze. Çingene kızı mozaiğinin çok etkileyici bir özelliği var. Uzun uzun yazmayayım, sebebi aşağıda :)

2000 yıl önce bu topraklarda yaşayan insanların evlerinin, ibadet yerlerinin duvarlarını ve özellikle zeminlerini mozaiklerle süslemişler. Halı gibi ilmek ilmek dokumuşlar renkli taşları. Kanaviçe işler gibi tek tek. Sinevizyon gösterisini hem çocuklarınızın hem sizlerin izlemenizi tavsiye ederim. Çok etkileyici ve bir o kadar da bilgilendirici.

Ardından, arabayla 1 saatlik mesafede  Birecik Barajı'nın kenarındaki "Sakin Şehir" Halfeti'de dubaların üzerinde öğle yemeği ve tekne gezisini yaptık. Güneyde sahil kasabasına gitmiş ve tekneyle geziyormuşuz gibi hissettik kendimizi, deniz kenarından hiçbir farkı yoktu.

Arkada görünen asma köprü 140 metre uzunluğundaymış, sadece yayalar için. (Not: Teknedekilerin yüz ifadeleri ortamı anlatmaya yeter de artar. )

Baraj gölünün su seviyesinin yükselmesiyle birlikte evler, yollar sular altında kalmış. Bu cami minaresi ve birkaç elektrik direği hariç :)

Ve tabii ki Antep Bakırcılar Çarşısı'nı ziyaret, her dükkanda fıstık, pestil ikramı ve elimiz kolumuz dolu bir şekilde "İmam Çağdaş"ta enfes bir akşam yemeği.

"Yediğiniz içtiğiniz sizin olsun, gördüklerinizi anlatın." denir ya, iki kelime yediklerimizden bahsetmeden geçemeyeceğim. Uzun bir süre ne baklava yerim ne lahmacun, kimse alınmasın darılmasın ama her lezzeti yerinde yemek lazım. Çatlamaktan korktuğum için tadamadığım öyle çok lezzet kaldı ki. Mecburen tekrar gideceğiz. :) Baklava yemenin de bir adabı varmış meğer, (garsonlar çok yardımcılar bu konuda) baklavayı ters çevirip ağzınıza attıktan sonra damağınıza yapıştırıyorsunuz, böylece şerbeti tüm baklavaya yayılıyor (yazarken bile ağzım sulandı).

Gitmeyi düşünenler için Nisan ayının çok uygun olduğunu söyleyebilirim, hava 18-20 derece idi. Bilenleriniz vardır diye tahmin ediyorum ama yol kenarında fıstık ağaçları kadar çok zeytin ağacı gördüm. "Zeytin, sadece Ege Bölgesi'nde yetişir." yerine "...hem Ege Bölgesi hem Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde..." olarak ailecek güncellemiş olduk bilgimizi.

Ne işim var benim Ankara'da? Gelen var mı Antep bir iki, Antep bir iki....